داستان کوتاه و جالب (8)

موج مثبت
فقط در آرامش و صلح می توانید حقیقت را دریابید
داستان کوتاه و جالب (8)
ن : سارا حسین پور ت : ز : | +

   استادی درشروع کلاس درس، لیوانی پراز آب به دست گرفت، آن را بالا گرفت که همه ببینند...

 

 استاد: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟

 شاگردان : 50 گرم، 100 گرم، 150 گرم

 استاد : من هم بدون وزن کردن، نمی دانم دقیقا وزنش چقدراست. اما سوال من این است: اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 شاگردان : هیچ اتفاقی نمی افتد.

 استاد : خوب، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم، چه اتفاقی می افتد؟

 یکی از شاگردان : دست تان کم کم درد میگیرد.

استاد: حق با توست، حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه؟

 شاگرد دیگر: دست تان بی حس می شود. عضلات به شدت تحت فشار قرار می گیرند و فلج می شوند. و مطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید و همه شاگردان خندیدند.

 استاد : خیلی خوب است. ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییرکرده است؟

 شاگردان : نه

 استاد: پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود؟ درعوض من چه باید بکنم؟

 شاگردان گیج شدند.

یکی از شاگردان: لیوان را زمین بگذارید.

 استاد : "دقیقا مشکلات زندگی هم مثل همین است."  اگر آنها را چند دقیقه در ذهنتان نگه دارید.  اشکالی ندارد. اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید، به درد خواهند آمد.  اگر بیشتر از آن نگهشان دارید، فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود.

 

 

  نتیجه:

  فکرکردن به مشکلات زندگی مهم است... اما مهم تر آن است که درپایان هر روز و پیش از خواب، آنها را زمین بگذارید.

 به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند، هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده  هرمساله و چالشی که برایتان پیش می آید، برآیید!

 

دوست من، یادت باشد که لیوان آب را همین امروز زمین بگذاری.

زندگی همین است!

 


نظرات شما عزیزان:

سیاوش
ساعت14:25---15 آذر 1392
همیشه هم نمیشه لیوانو زمین گذاشت بعضی وقتها هم باید به مشکلات فکر کردو راه حلی برای انها یافت.نه این که از مشکلات فرار کرد.تو زندگی اگه مشکلی نباشه ادم رو به سستی میکشونه.زندگی بدون مشکلات بی ارزش نیست؟
پاسخ: سلام دوست عزیز.حرف شما هم متین هست. اما منظور این داستان این نیست که از روبرو شدن با مشکل فرار کنیم. اگه دقت کرده باشید در پایان داستان اشاره شده که بهتره تا زمانی مسایل رو در ذهن خود نگه داریم که داریم براشون راهی پیدا می کنیم و چشم بسته با خود در هر لحظه و به هر مکانی حمل نکنیم . نکته دیگه اینکه بعضی از این مسایل مربوط به گذشته تلخ هست پس باید بالاخره یه جایی ترکشون کنیم تا آرامش به دست بیاد. شاد و موفق باشید


ahmad
ساعت15:01---19 مهر 1392
سلام

متن قشنگی بود این متن رو قبلا هم خونده بودم ولی این متنها رو هرچی بخونی باز کمه.تشکر از وبلاگ خوبتون.و تشکر از اینکه بروز رسانی وبلاگتونا بهم خبر دادین.
پاسخ: سلام دوست عزیز: ممنون از حضور مجددت در وبلاگ و مهمتر از همه با وجود تکراری بودن مطلب ،موج مثبت فرستادی موفق باشی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: داستان, کوتاه, جالب, داستان جالب و کوتاه ,
.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by mojemosbat
This Template By Theme-Designer.Com